frånvarande och sjuk..

Hej :-)

Nu var det ett par dagarsedan vi hördes av..sorry för det :-)

Roligare vecka än denna veckan har jag ju haft, i tisdags morse så blev jag magsjuk och magsjuka + diabetes = riktigt kasst. låg lågt i blodsocker hela tiden, var tvungen att äta även om man mår så fruktansvärt dåligt. Tacka gudarna för aktivia blåbärs soppa!!

Magsjukan gick över, men på onsdagen blev jag inte bättre, hade ont i magen, blev så otroligt trött för minsta lilla, ingen matlust, huvudvärk osv..Det är väll krämpor efter magsjukan tänkte både jag och mamma, ligger och tittar på film och tar det lugnt. På torsdagen så känns det fortfarande inte bättre men jag tvingar mig själv ut på en liten minirunda med Shiva, för jag måste få klarhet i vad detta är. Går igenom i huvudet vad jag har gjort, mår ju kasst liksom, det kan inte fortfarande vara magsjukan som spökar.

Jag har sänkt lantuset, brukar ju ta runt 30 enheter på kvällen innan jag lägger mig och forsta natten alltså i tisdags tog jag bara 10 enheter lantus och andra kvällen tog jag 15. Allt för att inte bli låg när kroppen är i sådan obalans. Men tacka sjutton för att kroppen fortsätter strejka, det är ju insulinbrist (min egna diagnos). Kroppen behöver ju insulin och jag har ju snålat som sjutton. För några minuter så saknade jag min insulinpump något otroligt...

Så igår kväll tog jag mina vanliga 30 enheter och idag känner jag mig prima ballerina, denna sjukdomen är läskig man måste vara med hela tiden är man inte det så går det åt skogen.

Så under veckan har det blivit väldigt mycket filmmys med mamma och Shiva, inte många knop utgjorda inte..

Nu är jag pigg och glad igen, tacka gudarna för insulinet :-)!

Kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0