Juni 24, 2010

Hej :-)

Nu är jag och Shiva hemkommna från en härlig förmiddag på slottsskogen där vi har haft träning med våran instruktör. Det var jätteroligt.

Vi tränade momentet "larma" som gick oerhört mycket framåt idag, det känns bättre för vardag. Momentet "hit" där vi övade med störningar, instruktören lekte med en boll men hon skulle enbart springa till mig, det gick jättebra.

Det som inte gick bra var "loss", hon släpper inte leksakerna den busiga lilla krabaten, så det var envis kamp mellan oss :-)

Överhuvudtaget var det ju bra miljö träning att åka pendeltåg,spårvagn, vara på slottsskogen. Ja ni fattar. Det är så roligt att jag fått chansen att träna Shiva, hon gör sådana framsteg och får mig verkligen igång om dagarna, här ligger man inte på latsidan när man har en schäffer det kan jag lova er haha..

På tåget hem satte sig en man brevid mig som var nyfiken på Shivas röda SOS väst. Jag berättade att hon skulle bli diabeteshund och då blev han eld och lågor, frågade mycket och sedan berättade att han hade en nära vän med diabetes. Jag blir också eld och lågor och frågar om hon är medlem i diabetesföreningen och det var hon ju inte. Då får dem mitt nummer och skulle genast gå in som medlemar båda två, snacka om spontan medlemsvärvning :-) Det gillar vi! Förbundet behöver absolut fler medlemar och det är vi som måste börja prata och bli öppna om att det finns ett diabetesförbund och föreningar. Jag önskar att fler såg möjligheter med diabetesföreningarna istället för problemen.

På eftermiddagen blev det jobb 16-21 och på kvällen kom min underbara Rickard hit som muckade från lumpen idag, ååå jag är så lycklig. Snart väntar samboskap för oss två, wiiie :-D

//Lindis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0