Tankar

Jag tror det är viktigt att ha något positivt med diabetesen för att inte deppa ihop totalt, för mig är det Shiva. När allt kändes så kaotiskt med blodsockret och jag inte kunde sova igår så la sig Shiva tätt tätt intill mig och jag kramade om henne, hon gav mig, kärlek,styrka och värme. Vad skulle jag vara utan min underbara Shiva?

Nu gäller det att hitta någon/något åt er, vad tror ni är en bra pepping? En kompis?en distans kompis men är grymt bra på att lyssna? eller kanske är du en sån som inte vill prata så mycket utan bara komma bort och ha lite roligt? Hitta någon som ger dig positiv energi som du trivs med, personer som bara stjäl energi de såkallade "energi tjuvarna", dem får hitta andra vänner än dig, vad tydlig och bestämd låt dig aldrig överköras.

En bloggare kanske? Jag får jättemycket styrka genom att läsa andras bloggar, man får veta att det är fler som går igenom denna helsikes sjukdom och har precis samma tankar eller helt olika, då kan ju jag lära mig något nytt!

Diabetessköterskan, jag vill bli en distanskompis med min diabetessköterska, jag vill kunna vara öppen och tydligt, detta fungerar inte för mig, vi får hitta en annan lösning. Och då skall vi tillsammans hitta något som passar mig bättre. Hon får inte köra över mig, diabetes är för mig väldigt privat, jag blir tokig av folk som hänger över mätaren när jag kollar sockret eller frågar nyfiket, va låg du på??? Säkert i allvälmening men för mig är det privat och jag säger själv om jag vill berätta.

Diabetesföreningen, det ger mig SÅÅ mycket att jobba för den, att träfa alla diabetesbarn på våra aktiviteter, föräldrar och annhöriga på föreläsningar, diabetiker på tonnårsträffarna och givetvis de äldre med diabetes. Jag blir glad och mår bra i diabetikers sällskap, skulle behöva mycket mer tid till diabetesföreningen för att må bra och acceptera min sjukdom fullt ut.

Lite tankar som  kommer upp en kväll som denna efter en hektisk och jobbig period.

Man vill ju som sagt bara må bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0