När inneboenden bråkar

På lägret berättade Nora som också var ledare på lägret att hennes läkare bryukade kalla diabetesen för "Inneboenden", jag tycker det var ett så bra uttryck för diabetes så det är inte sant.

Inneboende betyder ju faktiskt att den kommer flytta ut en dag, eller i varje fall flytta lite längre bort alltså nyare bättre saker. Jag tänker bara på hur blodsockermätarna såg ut för 15 årsedan när jag fick diabetes och hur dom ser ut idag, jag lovar er det är sjukt stor skillnad!

Jag gillar uttrycket "inneboende" för diabetes.


Kommentarer
Postat av: Nora

Jag älskar också det uttrycket. Det ger en framtidstro :)

2010-07-15 @ 22:04:23
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0