Linda är glad..

Hej!

Idag började det med en tiiiidig morgon igen, jag var uppe halv 6. Båda hundarna skall ju ut innan jag går till skolan på morgonen (har han om mamma och pappas hund nu när dem är i Thailand) och inga fjomp promenader med mina hundar inte hahaha...

Idag började föreläsningen halv 9 och den hette "Välkommen till läraryrket", det var väldigt intressant att lyssna på faktiskt. Sen så följde dagen på ganska bra, den slutade halv 12 så det var skönt! Får lite dåligt samvete av att hundarna är ensamna men försöker styra upp det så bra det går. Är inte jag här så får mina syskon hjälpa mig och det känns som att det har gått ganska bra änsålänge.

Det bästa är att skolan har ett pilotprojekt att dem filmar föreläsningen och så skall man kunna se den hemma istället för i skolan, så man ser den liksom "live" från sin egen dator och det är ju perfekt för mig eftersom jagh är väldigt bunden till Shiva.

MEN jag har läst igenom skolans info katalog och där står det om ett "lila behandlings råd" och jag skall ta upp den frågan om jag får ha med mig Shiva dit om det är någon föreläsning som jag inte kan titta på hemma. Man kan också se det från andra rum på skolan genom en skärm, då kanske jag kan få sitta i ett rum med en skylt typ "Service hund finns i lokalen", och är man rädd eller allergisk mot hundar så sätter man sig i ett annat rum helt enkelt. Shiva finns ju till för att jag skall slippa alla låga och höga värden. Något som jag tänkte på är att det är väldigt många som hävdar att jag inte får ha med mig Shiva pga allergiker MEN att folk som har rökt får gå in på lektioner,affärer,apoteket...ja det har jag väldigt svårt att förstå, jag får ju verkligen andnöd om någon kommer in efter dem rökt....Förstår ni det??

När jag kom hem så tog jag ut hundarna i trädgården för lite lek och bus eftersom dem varit så duktiga, nu skall vi ut och gå en långpromenad i det vackra vädret!

Kram på er alla

Linda

Kommentarer
Postat av: Jo

Oj... har du en diabetes-hund!? Vad fräckt! Var du med och lärde upp henne själv eller fick du henne när hon var "färdig" så att säga? Har alltid tyckt att det var så fascinerande att man kan lära en hund att känna av bs-nivåer!



Är inte så säker på att du får ta med hunden - just pga allergierna! Men jag håller med om det du säger med rökare! Helt hemskt är ju att dessutom läkare eller annan sjukhuspersonal går ut och röker och sedan direkt in till patienterna!



Hoppas att dem löser det åt dig iaf! Och ifall det finns långa lektioner som du måste gå på skolan så se till så att de håller rasterna - bs kan bete sig konstigt när man sitter så länge!



// Jo

2010-01-20 @ 14:00:06
URL: http://diabetes-johanna.blogspot.com/
Postat av: Fia

Det är ju lite knepigt det där med allergier..min man pluggar också på pedagogen och han är väldigt allergisk mot hundar så det skulle ju bli lite jobbigt om han inte kan vara på pedagogen pga. att Shiva är där och du inte kan gå i skolan utan henne..

Har du tänkt ha med henne så mycket du kan i skolan?

ps!lycka till på pedagogen och det är "rätt flummigt" så man verkar inte behöva gå på så många föreläsningar ;) ds!

2010-01-20 @ 18:57:51
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Linda

Hej Fia!



Jo men borde det inte finnas en lösning som passar oss båda? Att jag och Shiva får vara i speciella rum där alla vet att det finns en diabeteshund. Det finns ju tex oftast två föreläsningssalar, en som styrs genom video och en där föreläsaren är i, skulle inte dte ultimata vara att jag alltid får vara i det rummet som allergikerna inte är i??



Nej jag har inte tänkt ha med henne så mycket jag kkan i skolan på det sättet, tänker försöka använda mig utav det systemet mycket att man kan följa föreläsningarna via datorn hemma. Det verkar ju inte vara jättelånga dagar heller, så det är ju skönt för både mig och Shiva! Men jag vill verkligen ha möjligheten att hon får följa medeftersom det kommer underlätta min vardag något enormt, kämpar med ett blodsocker som varje dag är en kamp, högt och lågt..Om Shiva kommer lära sig att känna av det så skulle det betyda jättemycket för mig.



Min instruktör arbetar mycket med "Hundar i vården" och hundar börjar ju verkligen bli en del av samhället. Där tar dem ju med hundarna till avdelningar där människor är jättesjuka och det hjälper dem sjuka, är så fashinerad utav det!



Hur allergisk är din man? För vi som har hundar har ju mycket "hund" på oss också, märker han av det??Min bror har varit mycket allergisk men han har blivit "Imun" verkar det som och känner absolut inte av någon hundallergin dock är det väldigt svårt med katter, men dem låter han bli att klappa bara så är det problemet ur världen :-)



Jaa det verkar lite bra på pedagogen med flexibiliteten, skönt :-)



Tack för ditt inlägg bra att "båda" sidor kommer fram.



Många Kramar från Linda



2010-01-20 @ 19:14:01
URL: http://atlevameddiabetes.blogg.se/
Postat av: Fia

Jo det är klart att man vet ju inte vilka som har hund hemma men han känner av det. Räcker att en hund går förbi han på spårvagnen eller så så börjar det rinna i hans ögon.

Jag älskar verkligen djur, vi har ju marsvin hemma vilket inte heller är så superbra..men men..

Jag har faktiskt haft en bekants hund här hemma som gubben min tål! Det är en blandning av Chiuaua och papillon, det är första hunden som han inte har reagerat på!!:)

Vilken slags lärare funderar du på att bli?

Kram

2010-01-20 @ 19:51:15
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0