Idag gjorde jag det!

Precis islutet av seminariet så pratade jag med läraren idag och berättade att jag har diabetes och att det innebär att jag kanske måste äta på lektionen trots skylten " Förtäring ej tillåten" som står med stora svarta bokstäver på väggen, att jag kommer pipa under lektionen men då kontrollerar jag mitt blodsocker och det måste jag göra ungefär varannan timme och kanske ännu mer vid "dåliga dagar".

Hon var såååååååå förstående, det kändes jättebra att ha berättat så att det inte kommer några konstiga komentarer eller blickar. Det är en helt underbar lärare!

Jag avskyr verkligen "Förtäring ej tillåten" skyltar, dem gör mig grymt nervös, det är som alla mina försvarsmekanismer väcks till liv och jag förbereder ett försvarstal i huvudet ifall jag skulle behöva äta och någon påpekar att jag inte får.

Så ett plus till mig idag, jag visste inte alls hur jag skulle berätta om diabetesen på ett enkelt sätt, men det gick över förväntan bra, hon sa även att jag skulle säga till om jag ville berätta för hela klassen.Men tror jag väntar lite tills jag känner mig lite mer hemma..

Linda

Kommentarer
Postat av: Nora

Oj, vad ofta du måste testa ditt blodsocker! Någon speciell anledning?

2010-01-27 @ 12:19:35
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Fia

Ett litet tips, stäng av pip ljudet på mätaren;)

2010-01-27 @ 23:29:06
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0