ögonmottagningen check!

Halloj!

Nu är jag ÄNTLIGEN seénde igen, dagen idag började väldigt tidigt redan klockan 05:30 var jag uppe och rastade hundarna eftersom idiot klantiga jag hade gått hem med jobbets nycklar, SUUUUUUUCK!! Så det var bara att traska dit klockan 06:10, trött som en idiot var jag men jobbet måste ju få sina nycklar och det var jag som hade fipplat bort dem.

Sen direkt efteråt så gick jag till Kungsbacka sjukhus för ögonbotten fotografering, ehh jaa det är ju en historia i sig. Fy fan va äckligt nervös jag är en sådan dag. Fick i alla fall vänta en hel del på sjukhuset eftersom jag var väldigt tidig pga nyckel insidenten på jobbet.

Väl inne på mottagningen möttes jag av en JÄTTE trevlig sköterska som ber mig läsa upp bokstäverna på den vita tavlan, jag skakar som ett litet asplöv men får godkänd syn, skönt! Sen var det dropparna som skulle i ögat för att förstora pupillerna. Om det är något jag kan så är det att blinka men den underbara sköterskan fick i dropparna och jag fick gå ut i väntrummet igen. I väntrummet börjar jag se suddigt och får la vänta 10-15 minuter innan jag får gå in och projekt ögon fotografering a la Linda, gick inte yberbra precis, det var jobbigt att titta rakt in i den ljusa lampan och jag förstår aldrig hur jag skall lyckas hålla blicken stilla och inte blinka, suck vilket problem. Så en sköterska till fick komma och hålla upp min ögonlock medens den andra tog kortet, jag skäms som en idiot, men kan ju liksom inte hjälpa att jag blinkar..

till slut fick dem dessa jäkla kort och jag fick beskedet att det hon såg så såg det ok ut men läkaren skall också granska dem. Skönt att hon sa det i alla fall.

Tycker ni det är jobbigt att ta ögonbotten foto?

Efter det gick jag stapplandes ut och hittade min taxi som jag hade förbeställt, kom hem och la mig i sängen och tittade på mitt mörka lakan, det var det enda jag kunde göra för att det skulle bli så behagligt som möjligt för mina ögon.

När det börjat kännas lite bättre så gick jag hem till en diabetesfamilj jag känner väldigt väl, vi bestämde lite barnaktiviteter för året, skall bli supermysigt och ni kommer givetvis bli väldigt bra uppdaterade hur aktiviteterna gått!

Jag var hemma hos dem en stund, vi tog en promenad och hämtade dottern på skolan, dottern har som tur var en personlig assistent för sin diabetes och det är ju SÅÅ rätt, förstår inte rektorer som lägger de ansvaret på läraren eller barnet själv.

Nu har kvällen gått ut på städning eftersom mamma och pappa kommer hem ifrån Thailand, dem har varit borta i 4 veckor och en dag nu. Börjar sakna dem väldigt mycket <3 Är väldigt mamma kär av mig hihihi...


Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Fia

Förut tyckte jag det var väldigt obehagligt med fotograferingen pga. dropparna. Men nu får jag droppar som knappt påverkar synen alls! Så nu tar jag mig hem själv med buss/vagnen.Förut fick en kompis eller gubben min leda mig hem :p

Jag brukar fixa att inte blinka ;)

Kram

2010-02-13 @ 11:06:32
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Emelie

Ja, uscha! :/

2010-02-14 @ 21:42:53
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0