Semla


Hoppas du förlåter mig kära diabetes, men jag tänker äta en semla idag, trotsa dig. Jag vet att du kommer försöka hämnas på mig, men jag skall allt ligga steget före idag, du skall inte få en chans idag...

Förlåt för denna lite bittra inledning, men det är faktiskt så det känns ibland att det är ett krig mellan mig och diabetesen. Jag har inte blivit samspelt alls med den och har haft diabetes i 14 år.

Ibland måste man unna sig saker också, finns barn och ungdomar med diabetes som aldrig fått prova på att äta en glass, köpa godis i godisbutiken eller njuta utav fredagsmyset framför tv:n.

Jag tror att man i livet skall hitta det där "mellan", inte överdriva åt något håll. Är du vrålsugen på något gott så skall du ha det eller prioritera, kanske kan du köpa det till helgen om blodsockret är dåligt just nu? Gör din vardag till vardag och helg till helg.









Kommentarer
Postat av: Nora

Bra skrivet! Jag håller helt med om att man ska äta något sött om man känner sig sugen på det! Inget ska vara förbjudet! :)

2010-02-02 @ 10:50:43
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0