sprut "rädsla" och diabetes?

Efter 15 år som diabetiker tvekar jag fortfarande att sticka in insulinsprutan i magen, lantussprutan i benet eller blodsockerstickern i fingret. Det går ju givetvis lättare för varje dag som går men det känns tungt och tar tid för mig. Jag vet inte vad det är för det gör ju inte så fruktansvärt ont, allt utan lantus-sprutan, den gör ju fortfarande oftast väldigt ont.

Jag önskar att kunna få slippa ta sprutor en dag, slippa tänka, känna press och stress att blodsockret skall hålla, insulinet skall räcka, motionen skall vara lagom, inte för myket och inte för lite,ögonbottenfotografering,  mellanmål, lantus, apoteksbesök...

Upplever ni ångest i samband med "diabetes skötseln"?

//Linda

Kommentarer
Postat av: Diabeteskost

De flesta läkare berättar det inte (för de vet inte om det), men man kan minimera diabeteskötselbehovet genom att äta på rätt sätt.



"Rätt sätt" är inte det som de flesta får reda på. Jag tycker att det är tråkigt, därför har jag lagt upp en del information om det på min sida så att folk får reda på det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0