Shiva träning

Har precis haft hundträning med våran SOS-instruktör Ninna, det var verkligen roligt idag. Vi jobbade med klickern att hon skalle markera på olika saker bland annat mina "Diabetes duttar" (bomullstussar som jag tagit på mig själv när jag varit låg/hög). Det är ju denna lukten hon skall koppla ihop med godis för att säga till moig när blodsockret blir för lågt eller högt. Vi tränade på att hon skulle greppa insulinpennan med munnen, det gick jättebra men hon släpper dock ganska fort.

Vi övade på ringklockan som är ett yberproblem för mig, ring,ring,ring,mata,mata,mata. Allt handlar om godis och mat i en hunds liv. Tillslut gick ju även det bra. Men skall fortsätta att ofta träna detta.

Vi skall även få kontakt med en tjej i min ålder som också har schäffer, vi skall hitta på något roligt ihop ex spår och sök. Både Shiva och jag behöver en hobby och lite socialt umgänge, kul!

Nu har jag en trött Shiva vid mina fötter, gosig liten voffsing :-)

Idag kom mamma och pappa hem, dem hade med sig en massa saker till mig, fick två par Viktoria Beckham jeans, 4 tröjor, massa hårsaker, en handväska. Helena och jag tyckte båda en handväska och en tröja var superfin och ville ha den så vi fick singla slant och givetvis förlorade jag båda gångerna, suck har alltid otrolig otur i spel men men jag har ju tur i kärlek istället <3 hihi..

Känns super skönt att ha mamma och pappa hemma igen!!

Nu skall jag väcka Shiva och ta med henne på en promenix :-)

Kramar till er alla!




//Linda och Shiva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0