semla eller icke semla, det är frågan!

Idag är det jävla skit semledagen, japp jag är bitter över fettisdagen. Jag vet att det är såååå många som inte får smaka på den goda semlan. Det gör mig ledsen. Enligt mig så kan man ju absolut äta en semla även om man har diabetes, men det är komplicerat, många har inte hittat den rätta tekniken med insulin för att må bra efter semlan.

Man skall ju kunna njuta av en semla också, inte bara känna sig stressad av ett högt blodsocker som kommer att komma..

Jag själv kompenserade semlan med 3 enheter novorapid och 20 minuters promenad med Shiva.

Ähh va tusan skall det finnas en fettisdag för, ta en till världs diabetesdag istället...

Visst skall man kunna äta vad man vill, men va tusan en semla på en tisdag, hur vettigt är det egentligen??





Semla eller icke semla, det är frågan ibland...

Kommentarer
Postat av: Anna Suchomel

När Linn började på Fridtunaskolan i höstas fick vi veta att det aldrig förekommer några sötsaker där, men ack så fel dom har haft... Det händer allt för ofta tycker jag med tanke på den övervikt och fetma problematik som finns bland barn och ungdomar idag... Hur som helst, igår hade jag skickat med Linn en god fruktsallad som hon åt när de andra barnen åt semlor och det gick hur bra som helst!

2010-02-17 @ 11:15:09
URL: http://www.suchomel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0