lite sjuk vilket ger förjävligt blodsocker

gaah, har fått den där klassiska förkylningen,hosta,  huvudvärk och frossa blandat med värk i örat (japp av alla ställen så har jag ont där). Detta ger ett underbart blodsocker (NOOOOT!!). Pendlar mellan lågt och högt hela tiden, hittar inte alls balansen.

Det är det som är problemet med diabetes tror jag, att man måste hela tiden hitta en balans och hålla den, detta innebär ju att man måste vara helt frisk, ingen förkylning, feber osv, ingen stress, ingen press, inte för mycket motion/inte för lite motion, jaa alltså hitta en helt omöjlig balans för allt påverkar ju vardagen.

MEN det är ju genvägarna som det gäller att man hittar, jag mår som bäst när jag har tagit min morgonpromenad på 45 minuter med Shiva,sen frukost, motionen tar nog ner mitt blodsocker till en ok nivå för att äta på morgonen.

Så min genväg till en bra morgon:
1.Shivapromenad= få ner blodsockret och "förbereda" det för frukost
2. Frukost

Detta gör att jag slipper ett högt förmiddags blodsocker.

Japps det gäller att hitta ut ur labyrinten, det gör man även ifall den är krokig,svängig och har idiotiska gångar.

Idag har jag jobbat 07:30-14 (tur att jag inte gick till 4 då hade jag tuppat av gaah!).

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0