Lindas åtta budord

Jag har stiftat upp några budord som jag tycker att vi skall följa:

1. När du inte kan svara i telefon, svara för jössenamn inte. Det är väll ingen mening att svara med en irriterad röst "Jag kan inte prata num, är upptagen" , Promice vi fattar att du är upptagen om du inte svarar i telefonen. Du får bara mig som ringer att känna mig dum, jag vet väll inte att du inte kan prata? Och om du är så stressad, stäng av telefonen då för tusan!

2. Är du arg och irriterad, gå därifrån istället för att gå runt och sura, kommunikation mina vänner. Tala "-Ursäkta mig jag är på uruselt humör, kan vi höras lite senare??"

3. Irritera dig inte på småsaker, jag lovar dig att det finns värre saker än att någon är fem minuter sen, går långsamt på bussen eller  inte har uppfattat frågan du ställe och du behöver upprepa, alla är mänskliga, nästa gång är det du som gör fel.

4. Sprid kärlek och leénden, det är så tråkigt med människor som går runt och surar, vad skall ni med det till? Finns det någon vettig anledning att gå runt och vara arg??

5. Du som sticker huvudet i sanden och väntar på att någon annan skall lösa dina problem, upp med huvudet, du är ingen struts och har inga betjänter.

6. Sluta skrik och gapa när du inte får som du vill, tror du man kommer långt i livet genom att gapa pch skrika? Nehe du där får du itne din vilja igenom, börja komunisera med normal samtalston istället.

7. Bort med fördomarna, ge alla en chans. Jag stöter alltid på fördomar mot att jag har schäffer, vem har rätt att dömma mig och min hund utan att känna oss?? Schäffern är en farlig ras, vem har bestämt det? Finns jättesnälla och goa schäffrar, amstaff hundar och rotweilers, promice :-)

8. Låt barn vara barn, blir så trött på vuxna människor som lägger alldeles för mycket ansvar på ett barn ex barn med diabetes som skall klara sig själva i skolan, när man inte kan läsa av siffror på blodsockermätaren eller avgöra rätt insulindos. gaah, det finns en anledning att man inte har engelska förän i 3:an, mer avancerad matte i 5:an, får köpa godis under skoltid i högstadiet osv..Det handlar om mognad för jössenam, man är inte mögen när man är 7 år att ta ansvar för allt vad diabetes heter suck att folk tror det!

Om ni tänker efter så är inte dessa budord så svåra att följa, ge det en chans i några veckor så skall ni se att livet blir mycket enklare!


                             

Börja samarbeta mina vänner, det är mycket roligare då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0