svenska hjältar <3

Just nu sitter jag i min soffa med Shiva vid fötterna och tittar på tv 4 där svenska hjältar pågår, kan säga att tårarna bara sprutar och jag blir så rörd av programmet som visar medmänniskornas insatts för någon annan. I vardagen så syns dom inte så ofta och ibland tar man kanske folk lite för givet. Men gud vad viktigt det är att uppskatta varandra så folk känner att det är viktigt att hjälpa till i samhället.

Om jag hade fått nominera en hjälte så hade jag absolut nominerat den människan som betyder mest i hela världen för mig. Jag pratar självklart om min underbara storasyster Helena. Helena ställer upp i alla lägen, rådar,finns där,stöttar och hjälper till. Hon har också gjort fantastiska insattser som jag kommer vara evigt tacksam för resten av mitt liv, när jag och Helena delade hotellrum i Thailand och hon vaknade av att jag var okontaktbar av för lågt blodsocker så agerade hon genast trots att jag kan tänka mig hur rädd hon var och faktiskt hur ensam hon kände sig på hotellrummet, hon matade och matade, blodsockret gick inte upp tillslut fick hon springa en våning upp och hämta mamma,hon bankade och bankade på dörren eftersom det var mitt i natten sov alla, mamma vaknade tillslut och kunde hjälpa till at ge glykagon. Vilken insatts!

Sen var hon jättenoga i Thailand att alltid följa med mig till mina måltider eftersom jag behövde äta mer regelbundet än dom andra i resesällskapet, detta gjorde hon så jag inte skulle behöva känna mig ensam, oftast tog hon något litet själv för att jag inte skulle behöva äta själv.

Hon gör också många vardags insattser för mig, jag som failade tre gånger på min uppkörning och två gånger på teori provet, hon var den första jag ringde till med min förtvivlan, kommer jag någonsin kunna ta körkort frågade jag Helena med gråten i halsen och varje gång svarade hon lika övertygande att SJÄLVKLART kommer jag få det och hon lovade att hjälpa mig,coacha mig och leda vägen för mig till körkortet,du hade rätt jag skulle självklart få mitt körkort. Det tog bara lite längre tid för mig.

Du är den första jag ringer om det hänt något, du är den första jag vill ha en varm kram av när jag är ledsen, du är den jag lyssnar och ser upp till. Helt klart min förebild <3

Love you sis!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötnos!!!

älskar dig!

2010-12-15 @ 12:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0