tisdag!

Japp idag var det åter en dag i min lilla röda marsipan stuga, jag känner mig som en upprepande pappegoja när jag står där "-Hejsan, vill du smaka på lite marsipan från bräutigams??"  Men jag kan ju lova er att det är MÅNGA som kommer fram och skall smaka och ser våra smakprover som en sorts självservering, förstår inte vart hyfset är hos folk? Man tar ju liksom EN bit utav varje smakprov, ibland tar folk 7-8 bitar av varje tallrik. Heelt otroligt att folk kan med!

och vill ni veta en till rolig sak?? det kom fram en kille till mig i stugan och frågade vad marsipan cigarrerna kostade, 55 kronor svarade  jag, då säger han tillbaka:

killen: Men ehh det har jag inte riktigt råd med, 30 kronor kan jag lägga.
Linda: okej, mig kan man tyvärr inte pruta med ;-)
Killen: Men kom igen nu du kanske kan lägga mellanskillnaden själv?
Jag håller på och vet inte om jag skall skratta eller låta lite irriterad för att få iväg personen.
Killen: okej då går väll jag då..

Sen kommer ett gäng killar tillbaka och berättar att jag var del i deras skolarbete som handlade om att bryta normer. haha och jaa vi kan ju komma överens om att jag höll på min rätt och inte kunde tänka mig "bryta normen" att han skall betala det de kostar och jag skall ta emot. Kul projekt ;-)

Jaa sen bar det av hemåt efter en massa trixande vid ständning, där hämtade pappa mig så lagade han mat till oss och vi satt och pratade, uppskattar det jättemycket att ha lite föräldra tid ibland, det behöver man även om man "börjar bli stor" hihi.

När Rickard kom hem ifrån sin träning så tog vi en mysig kvällspromenad med Shiva, på promenaden blev Shiva jättedragig och uppmärksam då såg vi rådjur (enligt mig var det en älg haha men det sa Rickard att det inte var).

Nu skall jag sova, imorgon väntar ännu en dag med Bräutigams dock så är det den sista dagen sedan följer två dagars ledighet innan det är dags för jobb igen, skönt med avbrott!

Stor kram
Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0