jobb och pump och ehh smart Linda?? njaa....

Har haft lite svårt att hålla mitt blodsocker uppe idag, funderade och funderade. Jag har ju liksom inte gjort något speciellt mer än att stått i min lilla marsipanbod och sålt marsipan? Jag åt ju till och med lagad mat till lunch som min bror hade varit och köpt åt mig?Det kändes skönt att inte behöva använda sprutan i den kylan utan bara kunna ta fram pumpen och ta mitt insulin, eller ja inte ens pumpen, var ju bara att trycka fram insulindosen genom blodsockermätaren mohaha va tekniskt allt är nu..

Börjar ni se vad jag har gjort för fel idag??

Jag har tagit vanligt insulin till att bara stå still, jag behövde ju liksom inte 4 enheter (som är min ordinarie dos) till lunchen eftersom jag står ju bara still och rör ju inte på mig på jobbet. Är ju inget småätande under dagen alls (men äter mellanmål).

Hur tänkte jag här liksom?
Imorgon blir det till att sänka pumpen kanske minus 20 %? Går på en enhet i timmen annars. och 2-5-3 enheter till lunchen? undra om man har en lika snäll bror imorgon som går och köper lunch åt mig imorn igen? Jag står ju ensam i stugan så måste stänga om jag skall gå och handla någon lunch vilket är lite tråkigt och jobbigt. Därför bättre om jag har någon snäll människa som kan hjälpa mig med det, de brukar bli min bror=) tur för honom att jag bara jobbar med bräutigams i december haha..

Stor Kram




Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan läste lite i din blogg och måste säga att du är duktig bloggare har själv haft diabetes i ca 14 år, jag har funderat lite på att kanske starta upp en fond till diabetes forskning och undrar om du kanske har något tips på hur man kan göra? :)

2010-12-15 @ 13:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0