hög,diabetesbesök samt coop

Hej :-)

Började dagen hos diabetessk idag, det gick bra bara att jag där låg på 21 i blodsocker som vägrade gå ner, men fick lite vatten och så satte vi upp pumpen 20 % . Hon är så himla snäll min diabetessköterska så hon ringde mig två timmar efter jag gått därifrån för att fråga hur det gick med sockret. Det går ner sakta men säkert...Jag känner verkligen skillnaden på att ligga högt med sprutor än med pump. med sprutorna hade jag ju i alla fall lantusen men det har jag ju inte med pumpen så där blir det ju verkligen 0 insulin, vilket resulterar i illamående,trötthet,ont i magen och en OTROLIG törst. Vilket är lite jobbigt när man är illamående samtidigt.

Det gäller också att vara vaksam mot ketoner..

Jag följde med mamma och handlade förut, vilket var väldigt roligt så när vi var inne på coop passade jag på att gå in och tacka bagaren som hade ansträngt sig till våran julfest att baka grovt vörtbröd, vilket är lite bättre för oss diabetiker. Då passade jag även på att beställa det här grova brödet till familjens julbord på julafton. Sen ringde han mig och frågade om jag kunde tänka mig vara hans försöksperson alltså varje gång jag är och handlar får jag med mig ett utav hans bakade bröd hem för att testa blodsockret och se vad det ger för effekt av brödet. Han skulle även försöka baka fina och goda bakverk med hermesetas socker, en helt underbar bagare på coop bageriet måste jag säga <3

Det är så kul när folk engagerar sig i diabetes!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0