En dag med pump..

Hej mina underbara!

Ja idag var det ju pump start som gällde, va på sjukhuset klockan elva och blev mött utav min diabetessköterska Maria samt en representant från acucheck som skulle visa mig pumpen. Det var en jättetrevlig tjej som i grunden var diabetetssköterska, kändes tryggt bara det!

Vi gick igenom massa funktioner på pumpen, det unika för denna pumpen var ju att det finns en blodsockermätare till pumpen som har en blotooth kopplade till varandra, så genom blodsockermätaren kan jag också ta insulin, alltså behöver jag inte ta upp pumpen. Fanns också så man kunde föra över till datorn och göra tabeller mm.

Pumpen såg faktiskt ganska trist ut svart men det löstes snabbt, fick en massa klistermärken så man kunde hotta till den lite och jag tycker genast pumpen blev något helt annat. :-)

Besöket tog typ 2.5 timme och det är inte över än haha, på torsdag skall jag på återbesök hos diabetessköterskan och i januari skall vi ha ett återbesök med diabetessköterskan och hon från accu-check där vi skall gå igenom kolhydrater och pumpens kolhydratsfunktion samt blir det ju ett uppföljningsmöte.

Nu lite update då hur det har gått, det har varit lite jobbigt och jag har nästan känt mig lite sjuk, kan det bero på att kroppen håller på att vänja sig med bara novorapid? Pumpen har larmat ett flertal gånger, jag har fått sätta om allt (nål,slang) och den larmade ändå för "oklusion", detta gav mig högt blodsocker som inte riktigt har gett sig än. Har haft min UNDERBARA diabetessköterska Maria på telefon, hon ringde och frågade hur allt gick klockan 19 och sedan ringde hon en gång klockan 22 också, gav mig en massa råd och sa att jag skulle vara vaksam för ketioner. Hon har verkligen varit heeeeeeelt underbar, jag är så glad att det finns sådana eldsjälar i vården!

Jag är lite rädd för att somna, ligger på 18 så är lite vaksam har ju tagit insulin med penna idag också. Skall hålla mig vaken en stund till, jag har sådan tur att jag har min lilla lurviga kompis som håller mig vaken, just nu ligger hon brevid mig i soffan (Shiva får inte vara i soffan) men jag har lagt massa handukar så bara myser vi, lite tur skall man ha när man är diabeteshund!

Hoppas blodsockret börjar bli stabilt så jag kan känna mig trygg och somna snart..

Linda


(blodsockermätare till vänster och pump till höger)


Så fin gjorde jag den med klistermärken=)

Kommentarer
Postat av: Fannie

Kul att blodsockermätaren är större en pumpen.

Fin den blev =D

2010-12-10 @ 12:08:55
URL: http://fanniesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0