Drömmar och visioner

På tupperware patyt idag var en vänns barn med som är 8 år och diabetiker, under tiden hamnade hon lågt i socker och fick få i sig lite socker för att må bättre. Det gör så ont i mig att diabetes fortfarande exiterar och jag tycker det är så underbart att se alla diabetesbarn (jag ser ju många pga alla lägrerna) som kämpar med stick,mat och kontroll.

Jag tror inte att en kan göra allt men jag tror att alla kan göra något. Min dröm är att arrangera en riksinsamling till förmån för forskning inom diabetes. Tänk om alla diabetesföreningar arrangerade sig en dag och hade loppmarknad tex får in 5000 kronor och det finns jucirka 100 lokalföreningar så 500000 skulle bara det ge och samtidigt skulle det samanföra och visa upp diabetes på ett "aktivt" sätt.

Jag skulle ju så gärna se en "rosa bandet gala" fast med inriktningen diabetes, har skrivit många gånger till olika tv bolag men aldrig någon som har nappat pga att vi är en för liten målgrupp i helvete heller säger jag, två barn får diabetes i sverige varje dag det bara ökar och ökar, något måste göras.

En kan inte göra allt men alla kan göra något!

Berätta om era ideér för insamling till forskning!

Linda

Kommentarer
Postat av: Nora

Bra sagt Linda! Och jag håller verkligen med om att en gala vore toppen!

2010-08-12 @ 23:00:00
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej!



Jag har följt din blogg ett tag nu och det inspirerar verkligen. Jag är 18 år och har nyss (maj) fått min diagnos, diabetes 1. Det är inte speciellt lätt att ställa om, men det går steg för steg. Din blogg är väldigt bra att läsa just för att jag kände att "det är inte bara jag som gör så, eller är så". Samtidigt kan jag avslöja att jag är gravt hörselskadad och kämpar med det med. Med jag måste få säga, tack för en inspirerande och bra blogg som får mig att känna mig mer bekväm med situationen.



Cecilia

2010-08-13 @ 22:09:24
Postat av: Linda

Hej Cecilia! Tack vad roligt att jag bidrar till en inspiration hos dig!! Tänkte på det med din hörselnedsättning, du har aldrig funderat på att utbilda en signalhund? Det kan du läsa om på www.soshund.se KRAM

2010-08-14 @ 10:49:43
URL: http://attlevameddiabetes.blogg.se/
Postat av: Anna

jag har med tänkt mycket på det här med insamling till diabetesfonden, och inför diabetes dagen har jag planerat att skriva något till mina lokala tidningar och upplysa dom om att den dagen faktiskt finns och om dom inte kan skriva något om det i tidningen, för förra året blev jag riktigt besviken, det nämns ingenting om att det var världs diabetes dagen i våra tidningar.

2010-08-14 @ 13:27:36
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: Emma

Det känns på nåt sätt som att forskning om diab ligger lite bakom allt annat för att det typ GÅR att leva med å ta sprutor m,m. Men tänk om alla hade fått känna på hur de verkligen känns att behöva tänka VARJE dag HELA tiden på vad man äter om man tar rätt dos osv.. Man tycker att vid det här laget bör det finnas nånting som kan bota diabetes!! Det är så många som får det!!

2010-08-14 @ 17:52:26
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: emma

det är fantaskit att läsa texten,

jag har ju diabets sen 3 elr 4 år sen och jag har träffat på människor som har trott att jag inte får äta godis elr nånting för det är socker i det.

jag blir verlkligen jätteglad av att läsa texten och jag blir tårögd av att läsa texten.

jag önskar verkligen att man kunde ordna nån tv-gala så folk kunde ringa och skänka pengar som går till forsking om diabetes och att dom hittar ett botmedel så man slipper ha diabetes

2010-08-16 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0