Årsmöte med diabetesföreningen Halland

Halloj!

Kvällen idag spenderades med att gå på årsmöte med Hallands diabetesförening, tycker det är lite intressant att vara delaktig i vad som händer i diabetesföreningarna och eftersom jag är ordförande i Kungsbacka passade det ju utmärkt att jag deltog på detta.

Jag blev invald som barn/ungdomsansvarig samt suppleang i styrelsen, spännande uppdrag som jag gärna tar på mig. Tycker det är så viktigt att man är aktiv i diabetesföreningarna runt om i Sverige, det är så mycket diabetiker som behöver dem.

På rapporter togs det upp att dem/vi skulle arbeta med att förbättra kunskapen om diabetes på äldreboenden i halland, det tycker jag låter som en otroligt relevant fråga att driva även om jag har mina hjärtefrågor i barn och ungdomsverksamheten.

I halland så kommer det hållas 5 barn aktiviteter där alla i länet kommer vara inbjudna, kul iniativ. Vad Kungsbacka kommer erbjuda kommer ni snart få ta del av :-) Men det kommer bli kul kan jag redan nu avslöja hiihihi..

När det gäller medlemsvärvning har ju Kungsbacka ökat mest därför kunde jag inte annat än att öppna munnen när det disskuterades om hur man skulle få mer medlemar. Det gäller att visa sig, stå på torget och informera, engagera sig i lokaltidningar, lämna ut information om föreningen på diabetesmottagningarna, engagera sig på internett, arrangera träffar och aktiviteter, inte ge upp jaa jag skulle kunna fortsätta i en oändlighet!! 

Vad tror ni man skall göra för att diabetesföreningarna skall bli mer aktiva och intressanta? 

Mötet avslutades med en välbehövlig fralla och kaffe.

Något mer roligt är att jag nästan inte legat över tio på hela dagen that we like :-)


Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0