Diabetes

Jag kommer aldrig glömma den dagen då jag fick diabetes, trots att jag var knappt 5 år fyllda så är det ett minne som sitter kvar, mammas tårar och mina frågor om mamma hade blivit sjuk eller varför var hon så ledsen? Dagen var den 21:e december, mina syskon skulle ha julavslutning i kyrkan, vi fick aldrig sett julavslutningen, vi hamnade på halmstadlassaret och blev kvar närmare två veckor. Där blev jag och mamma ett team som avklarat många prövningar och utmaningar vi prövats på.

Diabetesen har tagit otroligt mycket från mig som jag varit otroligt arg för, den tog min självsäkerhet, mitt lugn och min trygghet. Men den har också betalat tillbaka till mig genom att jag fått vänner för livet,en otroligt samansvettsad familj, ett aktivt föreningsliv som är otroligt roligt och att jag har fått chansen att lära känna Shiva och arbeta med henne på ett så spännande sätt.

//Linda


Kommentarer
Postat av: Maria & Diezel

Goa kramar från en "diabetesteam-mamma" sedan -01, hälsningar från Maria Lundberg

2010-04-11 @ 22:20:23
Postat av: Anonym

Ja det var ingen rolig dag, många tårar. Men vi fixade det.

KRAM MAMMA

(ps det var på Möndals sjukhus vi hamnade)

2010-04-11 @ 23:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0