Shiva träning

Det är så roligt att jag och Rickard har Shiva som ett gemensamnt intresse, idag passade vi på att träna henne på att "hämta pennan". Vi fick till några bra hämtningar och några mindre bra. Men jag är nöjd, Rickard är nöjd och Shiva är trött, nöjd och glad, det är det bästa hihi..

Det är svårt att få till att hon inte skall tugga på pennan dock, vi har tatt svart tejp runt den för att rädda den från Shivas tänder hihi..

Anledningen till övningen är att jag tänker otroligt trögt när jag ligger högt och har ibland svårt att koppla till att ja just det nu behöver jag insulin, så då skall Shiva lätt och enkelt kunna hämta pennan som alltid skall ligga på samma ställe i huset i hennes nivå. bra va ;-)

"-Hämta insulin pennan Shiva" är kommandot.





Shiva lämnar över, ibland lite tveksamt dock men vi får jobba på det :-)



Belöning i beröm,godis,lek,uppmuntran och gos :-D Är otroligt viktigt för att fortsätta hålla hunden positiv till jobbet.

Nu skall vi på en promenad!

Kram

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Va härligt det ser ut :D Så kul att hon verkligen kommer igång med den träningen nu :D KRAM

2010-04-19 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0