jobba natt

Japps som diabetiker uttsätts man alltid för utmaningar och prövningar. Min senaste prövning började igår morse när chefen ringde och frågade ifall jag kunde jobba natt. Det är ju många timmar man får till så den chansen ville jag ju inte missa, men hur gör man med insulinet? mat? tider? sova?

Det gick huuuuur bra som helst även ifall jag är trött som en tok idag, jag kollade mig lite under natten och låg då lite högt runt 13, men här fi ck jag ju verkligen chansen att återgärda dem nattligs höga värderna. Tog 26 enheter lantus istället för mina ordinarie 30 eftersom jag skulle sova idag på dagen.

Åt frukost innan jag gick och la mig, somnade sedan gott tills brorsan som var hundvakt skulle åka hem igen, då tröttnade Shiva på att sova brevid mig så nu ligger vi och myser framför LOST, konstigt bara jag är vaken så är hon nöjd, matte skall IIIIINTE sova på dagen tycker Shiva :-)

Men då kan man skriva upp på utmaningslistan att man klarar av att jobba natt trotts diabetes, yes

Diabetes 0 Linda 1

:-)

Kram från en trött Lindis  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0