Jag kommer tycka synd om mig själv ibland sen skall jag bli glad igen

Diabetesen för mig är en krånglig ovän, igår när jag skulle somna efter en mysig tjejkväll med bästa kompisen AnnaLisa så mätte jag värde och låg på 33.3 oops! Tar 8 enheter insulin och efter två timmar ligger jag på 5.6, satan i gatan vad fort det gick ner, svängningen var jobbig och påverkande. Då blev jag arg och ledsen på att diabetesen finns och gjorde mig rejält ovän med den. Otryggheten kommer krypande, kommer jag sova lugnt? eller kommer dem där läskiga mardrömmarna komma som jag alltid har när jag ligger högt? Kommer det sänkas ännu mer?

Det är jobbigt och jag känner mig misslyckad, det gäller att deppa en stund men sen rycka upp sig! Fan heller att det skall få hindra mig, jag peppar, taggar till och gör ett nytt försök.

Vaknar upp med min underbara tjej kompis, som vet precis vad jag går igenom, AnnaLisa har också diabetes, vi känner inte så mycket igen oss i varandras diabetes eftersom det är en sådan inviduell sjukdom, men vi förstår varandra och det är underbart att ha någon som förstår, inte ställer jobbiga frågor, fäller korkade kommentarer som bygger på okunskap men jag blir ledsen och sårad, går in i försvarsställning. Med AnnaLisa behövs inte det för hon vet!

På morgonen dukade vi av och gjorde iordning från gårdagens tjejkväll, under tiden plockas det fram frukost, jag blir vimsig och lite flummig, blodsockret ligger på 2.1 , oboy intages, uppdraget slutfört.

Det gäller att hela tiden ligga på +, när det blir jobbigt skall man deppa en stund men sen tagga till och utmana sjukdomen.

Linda 1 - Diabetes 0.5



Kommentarer
Postat av: anna

vad har du för någon mätare som går så högt?

2010-05-01 @ 13:59:59
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0