Att bara

Att leva ett aktivt liv tror jag är väldigt viktigt, att man har mycket saker för sig och känner sig viktig och behövd. MEN jag tror också det är viktigt att bara vara, ta dagen som den kommer och kanske engagera sig i en bra bok, eller varför inte slummra framför en film.

Låter detta som en konstig kombination, du skall ha mycket för dig men ändå ta det lugnt och bara vara ibland? haha jag förstår detta men se det såhär, jobbar du måndag,tisdag,onsdag, då kanske du gjort dig förtjänt av att vila torsdag och fredag?

Ibland blir det så fel när man hela tiden måste uträtta viktiga saker för att vara duktig och behövd, hur många berömmer än för att man har läst en bok och tagit en promenad gentemot om man skrivit en lång uppsatts i skolan, städat rummet kliniskt rent och tränat på gymmet ( hela timman lång!!!). Jag blir så trött på att man hela tiden måste uträtta saker för att få positiv feedback och berömm, Nästa gång någon i min familj eller väbnskapskrets beklagar sig över att dem bara varit och inte fått något gjort skall jag besvara med ett leénde.

"Va duktigt, en sådan dag behövde du verkligen!!"

Njut av livet ibland, unna dig saker, du är viktigt och behövd precis som du är!

Kommentarer
Postat av: Anna Suchomel

Håller med dig. Balans i tillvaron är jätteviktigt! Ha en fin dag!

Anna

2010-04-14 @ 10:56:47
URL: http://www.suchomel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0