En upprepning




Kära Samhället!

Måste tyvärr påpeka att ni har grymt mycket okunskap om min sjukdom, diabetes typ ett heter det för dig som tror att det heter sockersjuka, tyvärr hade ni också fel. Jag har också ingen allergi mot socker som ni också ofta tror jag kan faktiskt ofta vara i behov av socker för att få upp mitt blodsocker, svar nej jag har inte fått diabetes för att jag åt för mycket socker när jag var liten utan jag har drabbats utav en kronisk sjukdom som heter Diabetes och forskningen går framåt men man vet inte än varför jag fick diabetes typ ett men det är dorakt inte för att jag åt för mycket godis eller så innan så  det kan du också stryka ifrån din lista över intressanta saker du troget läst i din tidning och av allra största väl mening vill berätta för mig. Jag lovar er också att jag vet när jag inte kommer ha diabetes längre så när du ser "Diabetes kan botas"  i dagstidningen så blir jag inte frisk imorgon, Promice:). Light drickan som du är så säker på kan ge mig sjukdomar hmm jaa, det har du i och för sig rätt i men det handlar om litervisa mängder varje dag i flera årstid, sorry dude det måste du också stryka från din häftiga lista du har där det står all viktig info du vill berätta för mig givetvis i allra största välmening.
 
sluta skrik "aaaj det där måste ju göra skit ont" när jag tar blodsocker, det vet väll för det första inte du? och för det andra så behöver du inte skrika att det gör ont för det gör det oftast inte och det gör ju dorakt inte ont på dig så sluta skrik för jössenamn!!

Diabetes typ ett och typ två är inte samma sak, så fråga först innan du börjar jämföra mig med någon släkting eller kusin du har.

Det var allt från lilla mig, hoppas vi ses och hörs och att du lärde dig ett och annat!

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Linda! Jag måste bara påpeka en sak som är lätt att glömma när man hela tiden får höra samma tjat om diabetes från folk som inte vet.



Det är inte så lätt att vara uppdaterad på allt, man gör snabba sammankopplingar med de erfarenheter man har och om det då är en farmor med diabetes så är ju det såklart det första som dyker upp i huvudet. Jag rannsakade mig själv häromdagen när jag träffade en tjej med laktosintollerans. Man vet ju vad det är på ett ungefär, men man har inte riktigt koll. Det blir lätt att man kanske säger fel, utan att mena något illa.



Det var första gången jag stod på andra sidan av saken, och då får man ett nytt perspektiv. Folk menar inget illa, men de är nyfikna och kanske lite klumpiga.



Kram!

2009-09-27 @ 22:54:08
URL: http://www.foxinabox.se
Postat av: Linda

Jag håller helt klart med dig Emelie:) Dock anser jag fortfarande att man kan vara nyfiken på olika sätt.



KRAMAR I MASSOR

2009-09-27 @ 23:00:20
URL: http://attlevameddiabetes.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så kul med Shiva! Jag vill se hennes sen in action när hon är klar. :D Ni är så duktiga.

2009-09-28 @ 18:14:09
URL: http://www.foxinabox.se
Postat av: Maria Lundberg

Hej Linda!



Så bra du skriver....följer din blogg. Tänkte att nu måste jag visa ett "tassavtryck". Jättenyfiken på din och Shivas väg till service/diabeteshund.



Goa kramar från Maria (mamma till en tonårskille typ 1 debut -01)

2009-09-29 @ 07:32:23
URL: http://diezelkillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0