Hemma igen från diabetesförbundets Riksstämma!

Hej hej!;)

Jag hann tyvärr inte uppdatera er igår eftersom jag var så neeeedrans trött när jag kom hem igår. Har haft en supertrevlig helg i Stockholm, har promotat UD jättemycket och träffat otroligt mycket trevliga människor. Har suttit i mycket stämmoförhandlingar men vi i ungdiabetes har ju ingen röst eller yttranderätt på riksstämman ( mer än våran ordförande och vice ordförande som har yttranderätt). Så för min del var det mest att lyssna och lära på stämman, jag hoppas en dag bli något riktigt stort i diabetesförbundet och vill se till att få så mycket erfarenhet som möjligt så är oerhört tacksam över denna helgen!

På alla raster så stod vi i ungdiabetes vid vårat bord och delade ut broshyrer, pratade ungdiabetes, peppade lokalföreningarna att dra ihop sin ungdomsverksamhet samt hjälpte till att sälja lotter till lotteriet som skule avslutas på söndagen.

1:a och 2:a pris var dem två tandem-cycklarna som användes under cyckelprojektet i sommras, då man cycklade från Happaranda och Helsingborg, hade events på vägen för att få ut information om diabetes och samla in pengar till forskningen. Och sedan möttes alla i Stockholm på Kungsträdgården och hade en stor dag för diabetes.

Våran ordförande Therese Knutsson vann faktiskt den ena cyckeln och det var hon verkligen värd eftersom hon var en stark frivande person i projektet :-). På detta projektet tjänade vi in 90.000 kronor om jag förstod det rätt och det är ju heeelt underbart!!

Varje lott kostade 100 kronor och det gick ju också givetvis till diabetesforskning.

På lördag kvällen klädde vi alla upp oss och gick på middag samt underhållning på Wallmans i Stockholm, det var en superbra underhållning och supergod mat! Sen stannade jag och rådet ute och dansade länge så himla roligt har jag inte haft det på länge=)

Rekomenderar verkligen alla att börja engagera sig i sin diabetesförening, det är otroligt roligt när man väl kommit igång! Gå in på www.diabetes.se och klicka på lokalföreningar för att du skall hitta din närmaste lokalförening att kontakta.





Jenny, Frida och Björn vid ungdiabetes bord :-)




Ordföranden Margareta Nillsson inviger stämman!


Rådsmedlemmarna Frida, Therese och AnnaLisa på wallmans, fina flickor :-


Magnus, Sofia, Hannah och jag :)



Hallandsdiabetesförening var ju givetvis tvungna att komma med på ett foto :-)

Nästa riksstämma är ju om tre år, hoppas det händer mycket spännande saker under dessa år!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0