Världsdiabetesdagen idag!

Idag är det världsdiabetesdagen, det skall uppmärksammas i Kungsbacka! Vi skall ha halvdags konferens i Kungsbacka. Först blir det mingel med utställare, sen kommer teater gruppen TRAMS och uppträder, fika och sedan kommer Mats Börjesson och pratar om fysisk aktivitet och diabetes.

Skall bli otroligt roligt och spännande. Jag skall vara konfrencier under dagen.

Givetvis åker insamlingsbössan fram som jag har haft här hemma vid dörren en vecka inför världs diabetesdagen, när man går ut måste man lägga in en peng och när man går in, lite som stort. Smart va?? ;)Så jag har redan börjat smyg samla in pengar.

Vet ni varför vi firar just den 14:e November? Det är för det är Fredrik Bantings födelsedag och det var han som tillsamans med Charles Best upptäckte insulinet, det är vi ju oerhärt tacksamma för, eller hur?? ;)

UngDiabetesRåd är i Norrland och träfar medlemmar, tyvärr kände jag inte att jag kunde lämna mina goa Kungsbackaförening så jag stannade på hemma plan. Göteborgs diabetesförening går på stan och lämnar ut info och testar blodsockret på den som vill, har du märkt av världs diabetesdagen??


Håll tummarna för mig idag, så jag inte snubblar på scenen eller nått haha...

___________________________

är så ledsamt att du inte kan vara med idag, men jag skall sprida glädje idag,det vet jag att du hade velat.Jag vet att du har det bra. Igår fick du vila.

Jag skall göra dig stolt!

Vila i frid!
 

Linda







Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag har börjat läsa din blogg och det är en jätte bra blogg, tycker jag. Du är otroligt duktig och flitig må jag säga!

Du hade fixat nallebjörnar och sålde dom för 2-5kr st. Vart köpte du dom nallarna??? JAg skulle med vilja ordna nåt sånt o sen få ihop lite pengar som jag sen kan skicka till barndiabetesfonden. Min lilla son är 5 år och har haft det i 1½ år + att min fästman har haft det i 24 år. Vill uppmärksamma denna sjukdom här i Norrköping oxå och jag blir inspererad av dig.

Fortsatt på ditt sätt.

Kram Anna

2009-11-14 @ 10:43:21
URL: http://www.petzson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0