Mötet med SOS-instruktören

Heeej :-)

Mötet med min och Shivas SOS-instruktör gick jättebra, Ninna var supertrevlig!

Vi hade mycket att prata, jag skrev på en del papper osv.

Vi gick igenom hur Shiva skulle larma när jag fick lågt blodsocker, jag vill inte att hon skall skälla eftersom folk kan bli väldigt rädda då om en stor schäffer kommer skällandes. Så min tanke går mest just nu åt att Shiva skall få en bricka runt halsen som hon biter i varje gång hon känner av att mitt blodsocker blir för lågt.

Vi skall träna burk-momentet att jag tar en bomullstuss och tar på mig när jag ligger lågt så den samlar in min lukt lägger den i burken och varje gång hon nosar på burken med min låga "blodsockerlukt" så får hon beröm, så hon kopplar ihop den lukten med att hon skall larma för då får hon beröm!

Jag kommer nog att trivas jättebra ihop med Ninna, detta kommer bli roligt!





Shiva i sitt röda SOS-täcke, den röda färgen står för att hon är under utbildning.


På kvällen bar det av till Trollhättan för att träffa Rickard och alla hans lumparkompisar för en utgång, det var någons flickvän som fyllde år. Görtrevligt!!


kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0