Ingen Julmust light på Hemköps julskyltning : - O

Idag var jag och mamma inne på Hemköp i Kungsbacka, som alla vet är det fin julskyltning i affärerna med pepparkakor, lussekatter, glögg och julmust i mängder. Det är roligt att titta på allt man kan köpa som hör julen till.

MEN!

Inte en enda julmust light stod med på julskyltningen,den stod längst in i affären på ett ganska dolt ställe. Jag tycker att jag själv som ordförande i diabetesföreningen här i Kungsbacka har ett stort ansvar för diabetikerna här. Så jag frågar personalen (en jättetrevlig kvinna), hur dem har tänkt när dem ställt upp julmyset. Berättade min åsikt. En diabetesfamilj skall också få ta del utav julmyset, det skall vara lika bra och "mysigt" med ett gäng light flaskor, dem skall inte ligga undangömda längst in i affären. Light skall inte vara konstigt eller fel, speciellt inte för diabetiker som kan få ett rent helsike om dem dricker vanlig sötad läsk.

Hon var så förstående och skulle ta upp detta med en gång, jag tvekade inte en sekund för att ifrågasätta det är det vi diabetiker måste göra för att "passa" in i detta enkelriktade samhälle.

Som tur var va det en trevlig tjej med huvudet på rätt ställe!

Även diabetiker skall få ta del utav julens gottigheter på samma vilkor!

//Linda



Kommentarer
Postat av: Irene lammela

Go GO GIRL

Du e bäst...

2009-11-24 @ 22:39:08
Postat av: Irene lammela

Go GO GIRL

Du e bäst...

2009-11-24 @ 22:39:25
Postat av: Camilla

BRA Linda!

2009-11-25 @ 17:17:19
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0