16/11-09

Hej hej!

Dagen idag började med att vandra iväg till körskolan och gå på "Risk etta", det är en obligatorisk kurs man måste gå och den handlar om droger, trötthet och alkohol i traffiken. För min del var det en tankeväckande kurs om vad som faktiskt kan hända i traffiken och hur snabbt det kan gå. Men jag själv har den stoppgränsen i huvudet att jag kör inte bil om jag druckit och ja. Knark skulle jag aldrig prova. Så vet inte om jag behövde sitta där fyra timmar. Men är det obligatoriskt så är det :)

Körskoleläraren tog upp något som jag reagerade på, sömnbrist kan orsaka diabetes sa han. Uch va farligt det är att säga så kan jag tycka. Min diabetes är ju inte orsakad av någon sömnbrist? Har ni någon åsikt om det?Får man sprida sådan kunskap bland körskoleeleverna?? Jag ifrågasatte och sa "Hur kan man få diabetes utav sömnbrist??" . Han förklarade nått med ämnesomsättningen. Suck, jag tror inte på det men han är ju körskolelärare, får han ge ut information som inte är rätt liksom?? Då måste man väll säga diabetes typ 2?

Efter körskolan tog jag en promenad hem, drog ut mamma för att övningsköra. Vi åkte till Kungsbacka skogen och tränade Shiva. Superroligt och mysigt, men lite frustrerande när hon inte lyssnar, men men vi skall jobba stenhårt !

Efter det åkte jag hem och bakade kärleksmums!!

Nu sitter jag här och bara andas:)

Kram på er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0