Okunskapen är för stor

Kära samhällsmedborgare i Sverige!

Trevligt att ni kollar in min blogg, det som jag skulle vilja raportera om denna gången är eran grymma okunskap om diabetes typ 1. A just det, diabetes typ 1, nej det har jag inte fått för att jag har ätit för mycket socker när jag var liten. Jo jag kan äta socker eftersom jag tar insulin till mängden socker jag äter, hajar du??, din bukspottkörtel är på insidan och min är på utsidan i min insulinpump.Så tack för alla socker fria alternativ ni tar fram åt oss på kalas och andra tillställningar men det behövs inte, det jag är tacksam för är light dricka, det andra kan jag äta precis som du.  Försök inte leka diabetesexpert och tro att du är bättre än mig på min sjukdom, för det är du inte, JAG kan min sjukdom mycket bättre än dig. Men fråga gärna om det är något du inte förstår istället för att stirra som ett fån när jag äter en choklasboll på Cafét eller när jag blir sugen på godis.

Nej du kära rektor som tror att barn med diabetes är vuxna revisorer som kan allt om siffror. Barn kan inte läsa av blodsockermätarens siffror och väga in hur mycket insulin som behövs. Det behöver DU ordna någon som gör förstår du väll, bestrider du det så kan du ju börja med att bestrida skolplikten i sverige. Eftersom det är skolplikt upp till 9:an så har du ett jobb framför dig, är det inte lättare att ordna någon som hjälper till, så det blir en rättvis skolgång för alla? Det är inte rättvist mot ett barn att behöva vara hemma för att det inte finns någon som kan hjälpa till i skolan med diabetesen, det är inte rättvist att alltid behöva ha med sig sin mamma överallt i skolan för att det det inte finns någon som kan hjälpa till. Vet du ens vad insulin är? läs på det innan du yttrar dig!

Jadu politiker och upphandlingsfrågorna...Vet ni ens vad ni har köpt upp? Har ni sattsat på kvalité eller pris?

ojdå media, ursäkta men nu får ni ge blanka fan i att blanda ihop typ ett och typ två diabetes, jag erbjuder mig att läsa igenom era artiklar bara ni inte fortsätter att sprida okunskap, det kan få grymma konsekvener och föresten innan ni publicerar att botmedel har uppkommit mot diabetes, säg vilken typ utav diabetes det handlar om!!

Jag skulle fasikenimej kunna fortsätta i oändlighet men nu skall jag sooooova....

//Linda

Kommentarer
Postat av: Anna

mcket bra skrivet linda

2009-05-28 @ 06:47:02
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0