Blodsocker

Alltså kunskap om diabetes får man INTE om man inte känner någon som har det, jag vill verkligen att hela världen skall få kunskap om vad blodsocker och insulin är för något och varför det är så nedrans viktigt, jag har gjort en liten info guide om hur en blodsockertagning ser ut, se och lär...

Använder mig utav blodsockermätaren Freestyle, jag anser den vara bra för att den:
* Är liten
* Har en lampa precis vid stickan så man inte behöver störa den som ligger brevid med att tända lampan om man behöver kolla mitt i natten.
* Jag behöver inte koda blodsocker stickorna
* Den är faktiskt ganska snygg, blå metalick..

 Alla blodsocker tillbehören, mätare, stickare och stickor. En vän till mig som är mamma till ett barn med diabetes kallar den för vampyren hehe..



Sticker i fingret eller i armen, det är vilket som för mig men jag försöker spara mina fingrar så gott det går..



Tar upp blodet på stickar tar la cirka en sekund.



Beskedet, sen kommer beskedet vad man ligger på, jaa som ni ser är ju inte detta helt strålande...

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0