Bli fadder..

Här finns våra faddrar!

Ibland behöver man någon att prata med som är i samma situation, inte någon som har läst det i böcker utan verkligen har "been there done that", Här är listan där ungdomarna finns, här kan vi hitta varandra, byta msn, mail eller bara boka chatt tid på diabetesfamilj.se.

Du som förälder kanske också vill passa på att hitta någon kunnig barnvakt, se igenom listan!


Skrivet av Linda Barknertz

Lista faddrar

Gå in på www.diabetesfamilj.se om du vill bli/ söker en diabetes fadder/förebild, alla kan ibland behöva en förebild att ta efter eller bli en förebild tror jag, jag behöver i alla fall det, promice!

Mina "diabetes"  förebilder idag tror jag skulle vara:

Min syster, även ifall hon inte har diabetes så har hon verkligen satt sig in i hur jag har det, tagit ganska mycket ansvar över mig när jag var liten och även nu skulle jag vilja säga, hur många systrar klarar av att ta hand om en medvetslös syster pga för lågt blodsocker utomlands? Många hade fått panik men hon behöll lugnet och såg till så jag fick i mig socker och att tillkalla hjälp. Bättre syster får man leta länge efter.

Min diabetessjuksköterska Anette, Som tog hand om mig och stod ut med mig när jag var i min "jag hatar att ha diabetes" period, att hon inte tröttnade, jag kan ju liksom inte ha varit speciellt tacksam då egentligen, men nu vet jag hur mycket hon egentligen gjorde och gör för mig, jag är så tacksam!

AnnaLisa, Min bästakompis som också har diabetes, du kan verkligen få mig på bättre tankar och samtidigt har vi så grymt kul tillsamans. Är så skönt att vara hemma hos dig då kan jag verkligen vara mig själv och har jag glömt insulinet har ju du det i din kyl också:)

Vem är eran förebild? Är du en förebild för någon annan?

Gå in på www.diabetesfamilj.se och anmäl dig som fadder.

Många Kramar från Lindis


Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Du är så gullig!! Du är verkligen en förebild för mig med! Det känns så skönt med någon som man verkligen kan säga allt till och kan dela allt med! Bättre kompis får man leta länge efter.. Och tror inte ens det finns!

2009-05-15 @ 01:25:22
URL: http://annalisaochx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0