söndag och toktrött..

Hej mina kära bloggvänner:)

Denna helgen har faktiskt varit heelt underbar, i fredags blev det lets dance finalen och middag tillsamans med familjen och Rickard som dök upp lite senare på kvällen, i lördags blev det hundträning hos hundfixasren i väst (www.hundfixarenivast.se), kan verkligen rekomendera honom. Just nu går jag och lilla Shiva lydnad steg två och jag tycker hon är SUPER duktig faktiskt. Vi har lite att träna på och finslipa. Det som är viktigast för mig nu är också att Shiva klarar av vardagssakerna som när någon knackar på dörren osv, för än går det inte så bra, det blir skällande och hoppande, det gillar inte jag! Så det måste fixas till på något jäkla sätt.Undra bara hur...känns som man provat allt.

Efter hunträningen åkte jag och Rickard till Walleys pizzeria och käkade pizza,gott! Sedan bar det iväg till Kungälv, där vi gick ut och tränade spår i Rickards stora skog, det är så jäkla roligt att se en schäffer arbeta, hon hittade oss när vi gömde oss bakom alla möjliga buskar och träd thihi, sedan blev det också en långpromenad i skogen, jättemysigt det med, att få tid att bara prata om allt man behöver få ur sig. Sedan blev det Robinsson tillsamans med Rickards föräldrar, hur mysigt som helst!

Idag, söndag så var det min tur att hålla i barn med hundkursen för Kungälvs hundungdom, det var jätteroligt och barnen var jättesnälla samt deras hundar likaså:) Rickard fick hjälpa till att hålla i lite dragiga voffsingar och så, det är så kul att jag och Rickard har hittat en hobby tillsamans som vi båda tycker är väldigt roligt!

Sedan körde Rickard hem mig och Shiva, då gick vi och busade i trädgården tills dem andra kom hem. Sedan blev det långpromenad med Ansa och hennes lilla bebis Leo som blir 7 veckor på fredag, shiit vad tiden har gått fort!!!

Vet ni vad jag tycker??

Jag tycker att det är mycket roligare att ta  blodsocker om man har en rolig blodsocker väska, jaa jag vet det låter skittöntigt men det stämmer verkligen in på mig. Jag tar verkligen mer blodsocker ibland kunde jag ju ha uppehåll i två dagar och det är ju verkligen katastrof, men nu när jag har min fina rosa jordgubbsväska så tar jag lite titt som tätt hihi:)



Dock blir ju inte resultatet så bra som man vill jämt, 10, vill inte ligga på 10 vill ligga på 5 eller 6, jäkla skit bukspotkörtel som har tatt en sådanhär lååångsemester, japps för det är det den har gjort, jag vägrar tro att jag skall ha diabetes hela livet faktiskt, jag tycker att det får komma ett botmedel och hoppas starkt på det där vacinet, men man vet ju ALDRIG vad som händer, kanske lyckas jag få ihop min pengainsamling och få ihop pengar till diabetesforskningen!!



Japps så min bukspotkörtel har tatt långledigt helt enkelt en dag så kommer den börja jobba igen, det har jag bestämt!!


Kram och godnatt på er mina kära bloggvänner:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0