Solen strålar och Linda med:)

Hej hej!
Idag skall det nog bli en bra dag tror jag, vaknade vid åtta och tog en promenad med hundarna, När jag kommit halvvägs på promenaden i skogen började jag känna mig låg och kom på att jag hade glömt att äta frukost innan promenaden, det är ett ganska bra ttips så man inte behöver gå hem igen eftersom promenader är så HIMLA härliga i skogen.

Igår var faktiskt jag och mamma ute på en springrunda, jag som har kondition som en sköldpadda tog mig runt med nöd och näppe och det är jag stolt över, det tog säkert sjukt lång tid och jag var inte så snabb men jag fick chansen att komma ut och röra på mig och få andas lite frisk luft, det är inte fel. Mitt tips till er som är som jag att ni gärna vill motionera men bara gör det aldrig, när du känner dig lite sugen att gå ut så bara gör det, lägg upp små mål och inte stora, mount everest kan du bestiga sedan, ta den lilla klippan i skogen först hiihihi..Och var stolt över dig själv, tänk inte att du kunnde gjort lite bättre utan tänk fan vad duktig jag var som ändå gick ut, du kunnde ju lika gärna legat o kollat på tv men det gjorde du inte:)

Har pratat med läraren om Valencia att jag känner mig orolig över att ingen kan något direkt om diabetes, den första läraren kännde att det inte skulle bli några problem och svarade inte så tydligt om jag kunnde få lämna lite info och sådant så jag bestämde mig för att prata med en till lärare om det och hon var SUPER gullig och ville gärna ha information och lovade att hjälpa mig till 110% om det skulle behövas, blev jätteglad över det! Känner mig lite lugnare nu i alla fall, synd att det inte var som när man var liten och fick ha mamma med sig överallt, nu skall man klara sig själv,jätteläskigt ibland tycker jag.

Har fått bra info utav Tove (en utav ägarna till diabetesfamilj.se) som jag skall lämna till läraren idag eller imorgon, hoppas man inte skrämmer upp läraren istället för att göra den säkrare man vill ju att allt detta med min diabetes skall vara så naturligt som möjligt.

Måste också säga att för att vara så många läsare är ni grymt dåliga på att lämna komentarer haha!

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0