Överaskning!

Idag gjorde vi något riktigt roligt,
 
Diabetes sjuksköterskan Birgitta som har funnits med ända sedan jag fick diabetes och har ställt upp i alla väder. Man kan ringa henne mitt i natten och hon svarar lika självklart som alltid och hjälper till så gott hon kan. Henne har jag litat på mer än läkarna och när jag var yngre, när läkarna ordinerade något så gav jag dem alltid en fundersam min och frågade vad Birgitta ansåg i frågan hahaha...

Birgitta fyllde 65 år i fredags och vad hon inte visste var att jag och en annan diabetesmamma hade samlat ihop alla diabetes barn och ungdomar som ville och vi samlades utanför sjukhuset och tågade in tillsamans och sjöng för Birgitta och överlämnade ett jättefint silver halsband och blommor som alla barnen hade varit med och samlat ihop pengar till, vi skrev ut att alla skulle skänka 20 kronor men många skänkte mycket mycket mer,görskoj!

Sedan så tog vi alla barnen och åt på mcdonalds och så fick dem leka på djungelrummet, jag satt och pratade med föräldrarna, gör trevligt faktiskt!

Många Kramar från
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0