Duktig pojkvän!

Måste säga att ibland blir jag oerhört stolt över min pojkvän, igår så hade vi lagat mat och skulle ha en trevlig kväll, givetvis åker nålen ut och jag behöver byta, då frågar han ifall han kunnde få sticka in nålen, men det ville jag inte shiiit vi diabetiker har ju sånt jäkla kontrollbehov så neej, men jag ville väldigt gärna spinna vidare på hans förslag så jag erbjöd honom att sticka en nål i sin egen mage istället, det gick han med på. Även ifall han såg lite förtvivlad ut när jag föreslog det så ville han nog inte att jag skulle se det så han spelade med på sin tuffa stil hahahhaa...

I alla fall, vi gör allt ifrånbörjan från att sprita händer, sprita magen till att sticka in, utan att tveka så sticker han in sin nål i magen och bekänner att det INTE gjorde ont. Då ber han mig att han skall få koppla in insulinpumpen så att han verkligen skall få känna hur det känns, hahahaha klant;:) Neej det gick jag givetvis inte med på.

Men jag blev väldigt glad över att han provade och visade sig intresserad själv. Duktig pojkvän!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Fia

Ska visa min gubbe detta att din testat att sätta in infusionssettet! Min är livrädd för sånt;) Eller jag har iaf fått tagit blodprov på han några ggr iaf.Ha det!

2009-03-16 @ 14:11:17
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag har lovat min dotter Hanna 9½ år att jag skall ha pump 1 dygn, min spruträdsla har blivit mycket bättre sen hon debuterade för 2½ år sedan men ändå, det här känns så nervöst. Ni måste förstå hur duktiga ni är som klarar det här varje dag dessutom. Jag är så imponerad av er alla duktiga diabetiker. Hang in there! Kram Kicki

2009-03-16 @ 20:34:16
Postat av: Emelie

NAAAAAW! Är dom inte söta ibland, dom små pojkvännerna.

2009-03-20 @ 10:05:24
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0