Andas Linda, andas!

Jaa det är faktiskt vad jag skulle behöva öva på idag, ANDAS för faaaan! Dagen började med skola kl 10-12:30, sedan bar det iväg till Gekås med nästan hela familjen, pappa orkade inte följa med så han stannade hemma och tog det lugnt, behövligt pappsen!

Gekås ger mig panik, massa folk,trängsel och klädprovningar. Jaa alltså det brukar ju vara roligt att prova kläder, men verkligen inte denna gången, tyckte ingenting passade och jag fick inte alls shoppat så mkt som jag ville men det blev allt för 970 spänn så lite fick man allt med sig hem, två par skor bland annat!

När jag gick på Gekås så fick jag som alltid lågt blodsocker, vet inte vad det är med mig och shopping, shopping = lågt blodsocker och då blir man ju som i en dvala när man skall checka kläder och även ifall man vill kolla på en mer saker så orkar man inte, jag hade nog lätt kunnat vara därinne 2 timmar till om inte blodsockret hade krånglat så jäklans mkt. Lågt blodsocker = ingen kul shopping. Så vips så var jag och syrran ute från Gekås, jag var 970 kronor fattigare och syrran några 100- lappar mer fattigare hehe..

Shiva skall röntgas imorgon 13:10, mamma skall ta henne så jag inte missar skolanm jag är sjuktnervös för resultatet men men som sagt hon är bara ett år så skulle det skita sig denna gången kommer jag ju röntga henne om några månader igen, andas Linda!

Har i alla fall fått en massa bra råd utav Elin och hennes mamma, elin utbildar sin labbe Pima till diabeteshund, hennes blogg kan ni följa här : http://elinpima.blogspot.com/  , elin är grymt duktig och jag kan nästan fråga henne vad som helst gällande diabetesutbildningen, kan inte hon svara så svarar hennes mamma hihi:).  Tänkte att nästa gång mamma och pappa skall hälsa på sina kompisar i _Helsingborg så skall jag fråga Elin om jag får komma hem till henne och busa med voffsingarna :).

Dem lärde mig så mycket som jaginte hade en aning om, det finns en hemsida som man kan kolla upp allt om andra hundar och även sin egen om dem är registrerade på SKK ( svenska kennel klubben) och jaa det är ju Shiva, så hittade en sida om Shiva, men dock inte så mkt info, men där kommer resultatet från röntgen komma upp.

Går ni in på http://kennet.skk.se/hunddata/Hund_sok.aspx och söker på Hedeforsens Åfelia, hittar ni min lilla snutta, jaa Åfelia är hennes kennelnamn men jag gillade Shiva bättre så hon fick heta Shiva:)

Att utbilda Shiva till diabeteshund skall bli fantastiskt roligt och lärorikt, alla kurser jag gått med Shiva har varit otroligt lärorika och roliga, känns så himla roligt att man fått detta intresset. Min och Rickards stora intresse på lördag för/eftermiddag är att gå ut och träna Shiva, min stora passion är lydnad och Rickards är nog spår, Shivas? jaa det är ALLT! jaa verkligen allt.


Jaa det blev ett litet flams inlägg men men det är min blogg och mina tankar som kommer ut så det får ni stå ut med:)

KRAM LINDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0