Sommardag

Hej hej alla glada bloggläsare!!

Idag var det barn aktivitet med Kungsbacka/Varberg diabetesförening. Det blev en jättemysig dag på Tjolöholmsslott. Drygt 8 stycken familjer dök upp. Mattias från läkemedelsföretaget Roch kom och visade den nyaste blodsockermätaren, den verkar as cool jag beställde en, vi blir dem första som får prova nästan, bara sex stycken har en sådan mätare i Sverige. Det är inga lösa stickor och stickorna är samanlagt 50 stycken i mätaren och sedan när man skal  byta stickmanick så ser det typ ut som man tar in en usb i mätaren, hur cool som helst. Själva blodsockermätaren var lätt och såg ut som en mobil telefon. Jag får den i September.

Barnen hade en massa roliga saker för sig, några spelade strand tennis, några spelade kubb och andra fiskade krabbor en riktig mysdag som avslutades med picnic på varsin filt!

Efter diabetes buset så åkte jag hem till familj X och hjälpte till att sätta pump nål på deras barn eftersom barnet tycker det är jobbigt, det gick jättebra! Ibland behöver barnen någon som är äldre som dem ser upp till. Barnet fick byta på mig och jag på henne, då är det verkligen på samma vilkor.

Fick besked om att höst SOS hund inprovningen var fullt så vi kommer med på våren 2010, blev jättebesviken, vill börja nu, jag skall överklaga och hoppas att det går att lösa så vi kommer med till hösten, vill inte vänta längre.

//Lindis

Picknick


 ( visar upp blodsockermätaren för alla intresserade)

Krabbfiske:







Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Blev nyfiken på den där bs mätaren, vad heter den? Är stickan upplyst som på freestyle lite? Ha det!

2009-06-07 @ 22:30:49
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0