Senaste update

Hej hej!

Nu är klockan typ halv 7 på morgonen och jag känner mig helt död men på något sätt känns det jätteonödigt att somna om..Sov nämligen i Åsa inatt och eftersom jag skall ha midsommarfest så ville jag hem i tid och ordna allt hemma, detta var den enda tiden någon kunde skjutsa in mig, när mamma skall till jobbet hehe, så det var bara att bita i det sura äpplet.

Igår började dagen med lite plock hemma eftersom P3-star skulle komma, reporten hette Ida och var supertrevlig, jag hade jättekul, hennes första fråga var vad jag åt till frukost för att lätta på stämningen lite haha.Jag pratade mycket om människors okunskap angående diabetes och hur mycket det faktiskt kan såra. när folk sitter och berättar för mig att man inte behöver skänka pengar till diabetesforskning eftersom vi redan har så mycket bra hjälpmedel, eller kvinnan som sa lite spydigt att jag får skylla mig själv att jag har diabetes eftersom jag äter så mycket onödigt, va? kom igen nu! Vi pratade mycket om vad man skulle göra om man ser någon få en känning som man inte känner såväl, jag svarade att jag tyckte man kunde kolla efter diabetes-id, ringa 112, se om personen ifråga kan svälja isådana fall köpa något sött, vad som helst bara det är socker och ge personen. Om man vill bjuda hem någon på fest? Då svarade jag att man skall bjuda precis som vem som helst, inga konstigheter, men en shysst sak kan ju va att förbereda, typ..Hej vi skall ha lite taco middag på fredag vill du komma?, då vet jag redan att det kommer bli tacos och kan förbereda mig på det. Tacos fungerar nästan aldrig för mig, blir alltid låg utav det. Tar jag för mycket insulin kanske till så mycket grönsaker? Men då är det ju kanske bra om det blir lite "fredags mys" efteråt?

Jaa dagen med Ida slutade med lek i trädgården med Shiva, kasta pinnen, gömma leksaken så hon fick söka, jätteduktig!

Sedan åkte jag och pappa ner till invigningen utav den nya turistbyrån, det var jätteroligt att vara med pappa på "politiker uppdrag", jag älskar sådana sociala tillställningar när man träffar mycket folk=), det bjöds på musik, underhållning och mat och så invigde kulturnämdens ordförande stället, jag skulle vilja inviga något, det såg jätteroligt ut, jag skulle vilja hålla ett sådant där tal, jag kanske skulle bli statsminister??coolt...

Träffade Ansa och Leo en stund under invigningen, jag fick låna Ansas kamera som jag vaktat med mitt liv tills idag hhihihi,,,Lika mysigt och roligt att träffa dem varje gång=).

Efter det bar det ner till Åsa för Paella lagning och middag med familjevänner, Fannie var med, jätteroligt att träffa henne, blir ju inte så jätteofta men när det väl händer har vi otroligt roligt ihop och att sitta o prata med henne i en massa timmar ger jättemycket.

Nej nu skall jag försöka blunda lite innan allt stök inför midsommar börjar thihi....

KRAM OCH GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0