Linda (L)

Hej hej!

Nu är jag och Shiva tillbaka ifrån Kungälv, har haft ett par jättemysiga dagar där med min lilla mini familj, Rickard, Shiva och jag=). Tror det beror på att jag verkligen andas när jag är där, ingen kan nå mig eller jag ringa till någon eftersom det aldrig är täckning där Rickard bor, dem har inte bredband så jag använder inte internett utan min viktigaste uppgift är Shiva, läsa en bok, se något bra tvprogram, ta en långpromenad, träna Shiva och jaa...filosofera? Blodsockret har i alla fall varit helt perfekt!

I måndags så tog jag och Rickard en korg jordgubbar, lite fuskvin och choklad och satte oss i skogen på en jättefin skogsglänta och bara pratade, njöt och kollade på Shiva som lekte och gnagde på ben thihi...Det var en mysig och behövlig tid för oss alla.

På tisdagen så skulle Rickard jobba så jag fick sysselsätta mig själv, det var inte så svårt jag tog långpromenader med Shiva och Driva (Rickards pappas hund), tränade dem i lydnad och så övade jag en massa körkortsteori. Jag och Shiva satte oss på en filt i Rickardsträdgård och jag fördjupade mig i körkortsteorin, sim salabim dök det upp ett jättevackert rådjur bakom en buske, helt otroligt vackert sådana saker händer bara hemma hos Rickard thihihi...På tisdagkvällen satte vi oss på en klippa i skogen och pratade en massa, hur mysigt som helst!

Idag ringde min diabetessjuksköterska hon ville ha dit mig eftersom hon hade fått ett återbud imorgon till diabetesläkaren, som tur var va jag upptagen haha, nej men skämt o sido varför drar man sig alltid för att åka dit? är jag för rädd för sanningen? kanske känns det fortfarande som bevis på hur duktig man är när man får reda på sitt hba1c? Bokade i alla fall en skötersketid om två veckor. uch vill verkligen inte, men måste!

Imorgon så skall jag vara med i ett radioprogram och prata om diabetes min diabetes alltså och ett liv med diabetes, skall bli spännande att se hur det går till. Tycker det är viktigt att ställa upp på sådana saker så att okunskapen om typ ett diabetes förminskas, tänk att folk fortfarande tror att man fick diabetes för man har ätit för mycket socker!

Idag har jag hunnit med att jobba och plocka lite hemma=)

Kram Lindis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0