Hej!

Hej och hå!

Har precis pratat med brorsan angående Shivas sår, det blödde och så ifrån det igår så jag var ganska orolig men han lugnade mig bra, snälla underbara beskyddande storebror!

En sak har jag i alla fall förstått det är HELT omöjligt att få ett arbete till hösten, det går helt enkelt inte. Jag har sökt som en galning alla möjliga tjänster men jag får inga.Ringde precis till vikariepoolen hos kommunen för förskola/grundskola men dem ville att jag skulle höra av mig i augusti när skolorna började, shit då får ja ju verkligen INGEN planering alls, blir stressad över det. Man kanske skulle kunna få vara kvar på äldreboendet, det som bekymrar mig är att dte är så mycket oregelbundna tider och det gör att man inte kan vara lika flexibel, jaa...Eller jag kanske behöver ett flexibelt arbete pga Shiva? Det bästa hade varit att få vara aupair hos en familj någonstans i Sverige men det verkar svårt att få det med.

Fick samtal ifrån kommunens ungdomsgrupp "Barbrobetalar" och dem kommer sponsra ujngdiabetesläger med 3500 kronor, blev jätteglad, varenda krona är ju jättevärdefull att få sponsrat, det tackar vi för. Det har kommit in ganska många anmälningar till lägret så det känns ju kul, anmälningsdatumet är inte slut än så det kommer nog komma in en hel del. Brukar vara så. Det tråkiga är när folk inte kommer med men det är ju tyvärr inte så mycket mer att göra än att söka nästa år igen.

För er som inte vet kommer ju lägret ha ett cirkus tema och vi kommer att lära oss en massa cirkus konster av cirkus cirkörs pedagoger, skall bli spännande! Om du vill anmäla dig kan du ladda hem ansökan på :www.ungdiabetes.se

Reporten Ida ringde igår också, hon ville ha en person som skulle kunna tänka sig prata om att ha en kronisk sjukdom i p3 star på fredag, skall försöka dra i lite trådar där...

Idag blir det att ta hand om mina underbara hundar, städa, skriva på boken, jobba med lägrena, jobba på äldreboendet (16-21) och sedan kommer Ansa hit för lite mys och tjatstund hihi, så det blir en lång dag idag. Har fixat så Shiva och willmas hundvakt kommer kl halv 6 och går ut med dem medens jag jobbar, bra va?

Kram Lindis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0