23:00

Hej hallå i det blå:)

Idag har det varit en dag med hög mysfaktor! Jag och brorsan gick ut i skogen och lade spår för Shiva, det gick väldigt bra för lilla snuttan att hitta alla våra gömmor.

Efter min lyckade middag tillsamans med brorsan åkte jag med Roger och kollade på nybyggets fotbollsträning. Det är fotbollsträning för människor med handikapp, älskar att kolla på dem träningarna, tyvärr får jag inte så mycket tid till det men skall försöka komma igång med det!

En utav tränarna hade trillat ihop på förra träningen av lågt blodsocker. Han hade blivit lite bestämd och "arogant" sagt att han inte behövde någon hjälp med nått osv, han skulle bara hämta dextrosol i bilen dock hann han inte dit förän han trillade ihop och ambulans fick tillkallas. Ambulans sjuksköterskan hade gett honom 3 sockerlösningar och ändå sjönk bara blodsockret, uch stackars honom, jag vet hur det känns att vakna upp med en massa frågande blickar runt omkring sig. Men tur att det gick bra!

Idag ringde det en man från ett diabetesföretag som ville komma och visa deras nya blodsockermätare som inte hade några lösa stickor, kanon bra! Blodsockermätaren hade 50 stycken stickor i sig innan man behövde byta.Jag bjöd in honom på söndag då vi skall ha lekdag på Tjolöholm, kan vara bra när miljön är lite avslappnad. Jag är i alla fall intresserad utav mätaren. Han skulle försöka ta med sig lite ryggsäckar och andra ploj saker till barnen, det gillar jag:)

Fick också in en till anmälan till lekträffen, tycker det är dåligt med anmälningar, alla klagar på att saker inte arrangeras men skall jag vara ärlig är det inte konstigt eftersom det är en otroligt dålig uppslutning och när man står som arrangör är det oerhört tråkigt skall jag säga. Nu har jag gett mig fan på att genomföra denna aktiviteten om jag så skall stå där ensam haha...

Udlägret stressar mig grymt mycket...men snart är allt färdigt och inbjudan kan skickas ut!

puuuuh vilket hektiskt liv man lever, men kul det är det!!



Lindis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0