(L)

Hej hej:)

Värmen börjar öka så jag och Shiva ligger inne och vilar oss efter en riktig långpromenad. Dagen idag började med lite frukost i Åsa, sedan hjälpte jag min kära mor att färga sitt hår, det blev ett ytterst bra resultat för mig som aldrig färgat hår innan haha! Sedan åkte jag med bussen till Varberg för att träffa Maritha från Hallands diabetesförening eftersom vi skall planera lägret som är den 31 juli-2 Augusti. Vi käkade på en pizzeria där och satt o pratade en massa, supermysigt!

Vi gjorde upp ett superbra shema som jag tror blir kanon, på fredagen börjar vi med lära känna lekar och sedan grillar vi korv och dem som vill får bada i lägrets pool. På lördagen blir det frukost, efter frukost har vi tävlingar i olika stationer, sedan fritid med en massa utomhus leksaker och sommarspel, på kvällen äter vi tacos och får besök utav en trollkarl, sedan fortsätter lördag kvällen med frågesport. På söndagen blir det städning och fri tid. Låter det inte bra?? Vi kommer ha 27 deltagare på lägret. Detta arrangeras utav Hallandsdiabetesförening. Alla ledare är ungdomar som själv har diabetes och detta tror jag starkt på eftersom barn med diabetes behöver förebilder att tro på och får det i oss "läger ledare". Man behöver ibland inte bara träffa diabetessjuksköterskor/läkare och lära sig om diabetes för att få chansen att växa och utvecklas med sin sjukdom. 

Kvällen skall jag och Shiva spendera här hemma i Kungsbacka, När Shiva fått vila lite så skall vi ut och prova hennes nya freesbee, kul va?? hihi...

Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0