Diabetes i värmen

haha jaa du som säger att diabetes är en sådan enkel sjukdom får gärna ta över mitt liv i dessa sommardagarna, diabetesen är ett rent helsike när värmen bara steker och blodsockret sjunker och sjunker och sedan går upp så fort som en berg och dalbana, aldrig tillåts man koppla bort diabetesen. Äta, sätt mobilen för nästa blodsocker kontroll, äta, högt blodsocker? ut och rör på sig, vågar jag det? Tänk om blodsockret går ner snabbt på vägen och jag inte hinner hem för att äta?? Så många frågor men dock ytterst få svar,,,


Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra blogg! Jag är oxå diabetiker :/ ;)



Ha en bra kväll :)

2009-07-14 @ 19:18:09
URL: http://sofiaskyberg.blogg.se/
Postat av: Irene

Min son blir högre och högre för varje dag denna sommar, det gör ont i mitt hjärta varje gång en extra spruta måste ges i denna lilla kropp..



Du är en hjälte i mina ögon som hanterar denna "enkla" sjukdom...

Jag vill att hela sverige ska fatta att diabetes TYP1 är inget att leka med... och för sjutton växer ej bort när barnen blir större...

2009-07-15 @ 08:08:29
Postat av: Irene

Min son blir högre och högre för varje dag denna sommar, det gör ont i mitt hjärta varje gång en extra spruta måste ges i denna lilla kropp..



Du är en hjälte i mina ögon som hanterar denna "enkla" sjukdom...

Jag vill att hela sverige ska fatta att diabetes TYP1 är inget att leka med... och för sjutton växer ej bort när barnen blir större...

2009-07-15 @ 08:08:39
Postat av: camilla

som irene säger, jag vill också att hela sverige ska verkligen fatta och inse och få reda på hur diabetes typ 1 egentligen är, de är som i helvete ibland!



Stör mig på att folk tror att "jaha, du har insulinpump, va bra så nu slipper du allt" SÅ FEL. Jag har lika mycket göre och jag har lika mycket diabetes typ 1 för de.



Sen att en tant här om dagen kom och handlade och sa att hennes vän inte tålde socker. vadå tål inte? SJUKT, alltså vårt blodsocker reagerar på allt, till och med morötter, då tål vi ingenting alltså.



:P

2009-07-19 @ 18:48:36
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0