Måndag, barngrupp..

Hejsan alla bloggläsare..

Måste säga ibland är ni extremt många som läser och ibland är ni extremt få, undra om jag skriver mer spännande vissa dagar än andra hihi...

Idag var det skola till klockan 3, egentligen klockan 4 men det va hemmastudier som stod på sista lektionen. På bilden blev jag färdig med Roy Lichtenstein konstverket jag gjort, har faktiskt varit ett lite roligt projekt kanske kan ta en bild och visa någon dag...

Idag var det barngrupp, vi hade tema "diabetes", först kollade vi på filmen "Jörgen snart sex år" sedan hjälpte vi våran lilla maskott "Lenny" att få insulin (insulinet=vatten) , barnen var jätteduktiga på att sticka Lenny både på magen och på insuflonen hihi...Alla barnen hjälptes åt att räkna till tio innan vi tog ut sprutan. Bra övning!

Sedan blev det lite målning i pysselboken om jörgen och jag började läsa ur boken "Min bok" som också handlar om diabetes.Där berättade även barnen om sina upplevelser när dem hamnade på sjukhus.

Under tiden fick föräldrarna en uppgift att skriva komentarer om barngruppen såhär löd dem:

Det är bra för barnen att träffa andra i samma situation. Även bra för föräldrarna att kunna prata med varandra och lära sig av varandra.


Det blir att barnen avdramatiserar sjukdomen när de träffar andra i samma situation. Deras självförtroende stärks. 


Linda och Anna-Lisa är fantastiska på att vara goda förebilder, och är jättebra på att ta hand om barnen.

Möjlighet att skaffa nya vänner som barnen inte hade träffat annars.

Nu skall jag kika lite på tv:)

KRAM PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Camilla

tycker verkligen den dära barndiabetesgruppen är super bra!skulle jag velat gått på om jag haft diabetes när jag var liten ;P

2009-01-26 @ 23:23:42
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0