Insulinpump



Som typ ett diabetiker behandlas man ju antingen utav insulinsprutor eller insulinpump, jag själv har valt behandlingen insulinpump, för jag tycker helt enkelt att det passar min livsstil. Jag har precis den pumpen som är på bilden, alltså en Animas pump, jag anser att denna är ett väldigt bra märke och det bästa utav allt med den tycker jag är att om något skulle krångla med den så kan man få suporthjälp 24 timmar om dygnet, helt suveränt!

Min bästa funktion med pumpen enligt mig är att man kan tillsamans med sin diabetessjuksköterska ställa in sin "kvot" och detta gör att om man tex ligger på 17 i blodsocker och inte vet hur mycket insulin man skall ta, kanske tog man insulin för inte så längesedan ochs ånt då räknar den ut hur mycket insulin kroppen behöver, fräckt va?=)

Man kan ställa in olika larm, kanske är du inte så bra att komma ihåg blodsockertagning=)?

Denna pump rekomenderar jag starkt!

//Linda

Kommentarer
Postat av: catta

är du nöjd med din pump! funderar på denna!!



kramar vcatta

2009-01-22 @ 11:59:05
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0