Hej!

Hejsan allihoppa!

Nu börjar klockan gå mot läggdags men ligger på 16 i blodsocker så vågar inte riktigt sova eftersom man inte vet vad man kommer hamna på sedan om blodsockret kommer gå uppåt eller nedåt...Tror att den oron baseras på händelserna i jul då jag föll ihop på julafton och min födelsedag. Nu vill jag ha koll men man får ju akta så att det inte blir överdrivet koll måste ju hinna sova lite på natten också...

Jag känner för att vara en "lagom" diabetiker, jag hinner inte med att motionera varje dag ( utan promenaderna med Shiva), äta rätt och riktigt jämt och ta blodsocker innan och två timmar efter maten.. Jag försöker men det är svårt! Jäkligt svårt...

Imorgon blir det utgång för att fira en kompis som fyller 18 år, wihoo! Min och pojkvännens deal är att äta innan vi går ut, ha med smågodis och en mini chipspåse i väskan och sedan skall vi gå förbi korvståndet innan vi skall hem och sova. Vill verkligen ha koll på blodsockret nu inget blodsocker som skall gå ned på natten här inte...


Hur brukar ni göra när ni skall ut och festa?

Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0