Fråga

Hej Linda!
Tack för en bra blogg!
Hur gör du för att låta så positiv i din blogg, själv tycker jag att diabetesen bara är skit..Hur kan du va så positiv?

Svar:
Hej hej!
Oj låter jag positiv då har du nog inte läst alla mina bloggmedelanden hihi:)

Vissa dagar är ett rent helvete att ha diabetes och vissa dagar kan man faktiskt dra fördel av den och samtidigt må väldigt bra! Jag måste tänka positivt för att inte gå ned mig totalt, men samtidigt måste jag ha mina fruktansvärda dagar då diabetesen är ett helvete och jag skulle göra vad som helst för att slippa den. Då tar jag och går en långpromenad med min hund,ringer pojkvännen eller göra något kul med diabetesföreningen. Detta är det jag brinner för, har inte du något skoj du kan göra när det känns för jobbigt? 

Ett stort tips är att om allt känns jobbigt är att ta kontakt med andra diabetiker, för mig hjälper det till 110 % , sitt ch klaga,skratta och skoja med andra diabetiker, det hjälper man känner sig inte sådär jättespeciell som man inte alltid vill vara.

Lycka till och många Kramar från Linda 

Kommentarer
Postat av: Camilla

det där stämmer. Ibland är diabetesen ett rent helvete men då får man ha en sån dag för nästa dag känns de kanske bättre och man tar nya tag istället

2009-01-26 @ 23:29:45
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0